Datorita faptului ca sunt comparate cu publicitatea, Relatiile Publice sunt cel mai putin intelese dintre toate instrumentele de marketing. Baza Relatiilor Publice include folosirea intermediarilor pentru a comunica cu publicul tau tinta si a-l influenta. Acesti intermediari pot fi purtatori de cuvant in cadrul industriei, investitori, trend setteri, influenceri, bloggeri, analisti din industrie, clienti, angajati si pot fi chiar si mediile electronice si de presa.Pentru ca au un rol important in gestionarea comunicarii, Relatiile cu Publicul cuprind urmatorii pasi:
-
Anticiparea, analiza si interpretarea opiniei publice, a atitudinilor si problemelor care ar putea afecta, in mod pozitiv sau negativ, operatiunile si planurile organizatiei.
-
Gestionarea consilierii la toate nivelurile companiei in ceea ce priveste politica de luare a deciziilor, actiunile si comunicarea companiei, tinand cont de ramificatiile lor publice si responsabilitatile sociale ale companiei.
-
Cercetarea, conducerea si evaluarea, in mod continuu, a planurilor de actiune si de comunicare pentru a informa si a obtine intelegerea publica necesara succesului obiectivelor unei companii. Acestea pot include programe de marketing, programe financiare, de strangere de fonduri sau relatii guvernamentale.
-
Planificarea si implementarea eforturilor companiei de a influenta sau de a schimba opinia publica. Stabilirea obiectivelor, planificarea, bugetarea, recrutarea si instruirea personalului, dezvoltarea facilitatilor - pe scurt, gestionarea resurselor necesare pentru a realiza toate cele de mai sus.
Este vorba de un consum mare de timp si multa munca pentru a putea bifa toate punctele de mai sus. Relatiile publice sunt despre gandire oportunista si evaluarea a "ceea ce este vrednic de stiri" in ceea ce priveste compania ta. Relatiile publice pot ajuta mai mult decat orice alta metoda de promovare ca afacerea ta sa para mai importanta si mai mare decat este.